Thursday 19 July 2012

frågor och svar

I have unabashedly stolen this questionnaire from Sandra and I hope she doesn't mind! I want to start writing more in Swedish, I've got to practice you know, and answering questions is a nice, dip-a-toe-in way to get started, without having to think too much or form long, complex sentences!

vad har du på dig?
vit t-shirt och pistagegröna kortbyxor. Jag gick helt och hållet för pastell i år.

Hur mår du?
lite stressad men glad för att vädret är så fint idag. och lite ledsen för mig själv för att jag måste sitta här och plugga istället för att vara utomhus nu att det äntligen är skönt väder.

Vad önskar du just nu?
Att vara på semester. Att min stor final uppsatsen vore klar och att jag inte behövde plugga längre.

vad har du ätit idag?
bröd med skinka, cole slaw, och kyckling schnitzel

vad ska du göra imorrn?
läsa, läsa, läsa

och på söndag?
läsa.

vem saknar du?
min gammal rumskamrat. Det gick dåligt mellan oss när jag flyttat till sverige, för nån skäl jag fortfarande inte riktigt fattar. Trotts att allt det där hände för mer än två år sedan, ändå saknar jag henne, då och då.

senaste köp?
shorts och en t-shirt på H&M

vad skrattade du senast åt?
igår kväll, jag kollade en gammal avsnitt av The Simpsons

vad grät du senast åt?
Jag blev faktiskt ganska ledsen häromdagen för att jag saknade mina vänner som alla bor så långt borta. Tror att jag gråtit lite, men jag var ju hemskt trött.

vem sov du senast med?
min stor grå hankatt.

vad läser du just nu?
1Q84 (andra delen) av Murakami

senast sedda film?
The Hardys Ride High - som sagt är jag inne på riktigt med gamla Andy Hardy-filmer

Vilken svordom använder du mest?
fuck (men jag försöker motstå den om jag kan, ordet är ju bättre ju mindre man använder det), piss, balls - jag måste erkänna min svaghet för riktigt smutsiga svordomar.

Vem var den senaste som ringde dig?
Farsan. Typ, "Jag handlar. Behöver vi mjölk?"

Har du dejtat någon av en annan religion?
det har jag gjort.

senast 3 inkomna sms?
"Tonight we will stay in PEI"
"aww, little (big) one!"
"Byeeee! Thanks for hanging out! Enjoy your treasure!"

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Gee!"

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Writer's Craft

Vilken är din favoritfrukt?
hallon!

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
i princip, inga. En gång var jag jämförd med Shelley Duvall, men vi liknar inte varandra, tror jag. 

Vad är du rädd för?
Att blir dement när jag är gamla

En person du tycker är snygg?
Al Pacino

Blir du lätt svartsjuk?
Nej, inte längre. 

Din favoritkaraktär ur en serie?
Maeby Fünke. Nej, Liz Lemon. Nej, Maeby. Jag var aldrig duktig på att välja bara en favorit.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Jag använder den inte

Vilket språk hade du velat lära dig?
Spanska, rysska, japanska, nederlandska - alla världens språk!

Vad för sorts killar faller du för?
roligt och snällt, med bra musiksmak (det vill säga som tycker om samma musik som jag!)

Vart vill du åka just nu?
sverige!!! och New York. Och Argentina.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
en banjo.

Sådär! Ursäkta mig mina stav- och grammatikfel!



Translation: Answers to questions. Read with google translate if you are interested!

No comments:

Post a Comment